Jak komunikują się menagerowie?

Kategorie: Lifestyle

Jeśli firma ma dobrze funkcjonować i odnosić sukcesy, to z pewnością trzeba dopilnować, aby wszystko odbywało się na wysokim poziomie. Chodzi tutaj nie tylko o jakość wykonywanych usług czy oferowanych produktów, ale również o komunikację między poszczególnymi działami i współpracownikami. Dlatego też, warto zobaczyć jak w naszej firmie działa komunikacja menadżerów. Im będzie ona lepiej funkcjonowała, im będzie ona bardziej czytelna, tym większa będzie szansa, że nie będzie tutaj dochodziło do żadnych nieporozumień, a co się z tym wiąże, że wszystko będzie się odbywało tak jak należy.

Jeśli widzimy, że komunikacja menadżerów nie przebiega tak jak powinna, to jak najszybciej powinniśmy to naprawić, wówczas szybko dostrzeżemy, nie tylko poprawę atmosfery w firmie, ale również jej większe zyski.

Niezwykle ważna jest komunikacja menadżerów

Jedną z ważniejszych osób w firmie jest manager. To on z jednej strony ma motywować zespół do działania, w odpowiedni sposób rozdzielać zadania, ale z drugiej strony musi też przedstawić przed swoimi szefami osiągnięcia swojego zespołu. Dlatego tak ważna jest komunikacja menadżerów, to aby każdy wiedział co ma robić, aby umieli ze sobą rozmawiać i ustalać poszczególne działania.

Jeśli komunikacja menadżerów nie będzie działała tak jak powinna, bo instrukcje będą skonstruowane w nieodpowiedni sposób, a spotkania będą źle zorganizowane, to możemy być pewni, że marnowany będzie czas i pieniądze, a więc dwie rzeczy, na marnowanie których nie można sobie pozwolić. Poza tym, komunikacja menadżerów musi się odbywać na odpowiednim poziomie również jeśli chodzi o przygotowanie prezentacji. Jeśli będą one źle skonstruowane, a do tego manager nie będzie potrafił się wysłowić, to może się okazać, że innym trudno będzie zrozumieć, co chciał im przekazać.

Komunikacja menadżerów może motywować albo demotywować

Musimy zdawać sobie sprawę z tego, jak ważne jest, aby na tym stanowisku była obsadzona odpowiednia osoba.

To oznacza, że komunikacja menadżerów może motywować pracowników do większego zaangażowania, albo wręcz przeciwnie, może ich demotywować i sprawić, że wszystko będzie funkcjonowało jeszcze gorzej, niż miało to miejsce do tej pory. Oczywiście kierowanie dużą grupą ludzi i branie odpowiedzialności za ich pracę, jest bardzo stresujące. Jednak im lepiej będzie funkcjonowała komunikacja menadżerów, tym lepiej będą działały poszczególne działy, bo każdy dokładnie będzie wiedział, jakie jest jego zadanie i czego się od niego oczekuje. To przełoży się na lepsze funkcjonowanie całej firmy.

Jeśli zauważymy, że w naszej firmie komunikacja menadżerów nie działa tak jak powinna, że instrukcje są źle wydane, że pracownicy nie do końca wiedzą, czego się od nich oczekuje, to z pewnością powinniśmy podjąć odpowiednie środki. Możemy chociażby skorzystać ze specjalnych szkoleń, na których ćwiczona będzie prawidłowa komunikacja menadżerów, tak aby osoba na tym stanowisku wiedziała, jak przekazywać w jasny i zrozumiały sposób swoje oczekiwania, jak chwalić podwładnych, ale również w jaki sposób wskazywać im punkty, które należy poprawić. Co więcej, taka komunikacja menadżerów może sprawić, że osoba będąca na tym stanowisku znacznie zyska na pewności siebie, a to będzie oznaczało, że przed szefem również będzie potrafiła w jasny sposób zaprezentować osiągnięcia swojego zespołu, jak również wykazać, jakiego wsparcia potrzebują od innych działów czy osób, które są na wyższym szczeblu decyzyjnym. Im lepsza będzie komunikacja menadżerów, tym lepiej będzie działała cała firma.