W wielu krajach na świecie odzież Pit Bull West Coast jest wysoko oceniana i chętnie wybierana przez klientów. Nie da się jednak zaprzeczyć temu, że są to stroje specyficzne pod względem designu i wzornictwa. Przede wszystkim jest to brand bardzo silnie zakorzeniony w świecie odzieży ulicznej, a streetwear nie jest dla każdego i nie każdemu kojarzy się dobrze.

Nie da się jednak ukryć, że właśnie ta marka mająca swoje korzenie w jednakowym stopniu w Niemczech, jak też w Stanach Zjednoczonych, stała się globalnym synonimem ulicznych stylizacji z najwyższej półki. Warto odnotować też sportowe konotacje marki, które nie są przypadkowe i łatwo je dostrzec, zwłaszcza w kontekście szeroko pojętych sportów walki. Rozwiązania oferowane przez firmę są bardzo różnorodne.

Od 1989 roku zajmuje się ona produkcją koszulek, bluz, kurtek, spodni,

a asortyment jest regularnie poszerzany o nowe pozycje. Samo powstanie firmy wiąże się z wyjazdem niemieckiego przedsiębiorcy Volkera Albishausena do USA, gdzie miał on styczność ze specyfiką amerykańskiego streetwearu i osobliwym klimatem panującym w Kalifornii. Uliczne stroje Amerykanów zrobiły na Niemcu spore wrażenie, a bezpośrednią inspiracją dla brandu stał się pies, którego Volker był właścicielem.

Oczywiście rasy pit bull, co przesądziło sprawę i jak się okazało zaważyło także na graficznym wizerunku oferowanych strojów aż po dziś dzień. Charakterystyczny wizerunek strojów, który skutkuje rozpoznawalnością Po pewnym czasie PitBull West Coast odzież pod tą marką zaczęła być produkowana właśnie w Stanach Zjednoczonych, co jest warte podkreślenia. Niemiecki przedsiębiorca rozpoczął swoją działalność za oceanem, w pierwszej kolejności zyskując sympatię wśród amerykańskiej klienteli, którym odważna stylistyka odzieży natychmiast się spodobała.

Wszechobecna symbolika pit bulla

jako psa kojarzone z siłą i wręcz agresją sprawił, że marka zaczęła się kojarzyć z wizerunkiem macho i „niegrzecznego chłopca”, co w dużej mierze pozostało aktualne do dziś. Po stroje te zaczęli sięgać między innymi zawodnicy trenujący boks czy wschodnie sztuki walki – taka tendencja zarysowała się też w Europie, a dziś PBWC to oficjalny partner odzieżowy KSW, a więc federacji zrzeszającej zawodników MMA. Designerskie bluzy czy koszulki od początku przykuwały uwagę nie tylko znakomitą jakością odszycia z najlepszych tkanin, ale również wzornictwem.

Także dziś łatwo zauważyć bardzo ciekawe artystycznie motywy zmieniające się regularnie wraz z nowymi kolekcjami. Wiele z nich wpisuje się doskonale także w retorykę środowiska kibicowskiego, szczególnie na odcinku związanym z piłką nożną. Nie dziwi zatem, że kibiców noszących ubrania od Pit Bull West Coast da się z łatwością dostrzec na trybunach w Polsce, ale także w wielu innych państwach Europy.

Połączenie niemieckiej solidności z amerykańską zadziornością i luzem sprawia, że skala zainteresowania marką jest niezmiennie bardzo duża, a kolejne kolekcje sprzedają się znakomicie zarówno na Starym Kontynencie, jak też za Wielką Wodą.